A világ védikus megközelítésben

Nidhyāna Surya-Devī

Az ötödik nap

2018. november 10. - Nidhyana Surya Devi

candle_heart_dark_95766_3831x2554.jpgVagyok mint egy lámpa a szélben, minek forró lángja nem mozdul, s fényét vágylárvákból kikelt érzelmek hada zsongja körbe görbe éjszakákon felfújt lufikkal, óvatlan, tudatlan.

Ma reggel már láttam a fejlődést magamon. Formálódom. De igazán. Nem hiszem, hogy csak beképzelem. Elég szigorú szoktam lenni magammal szemben, ilyen dolgokban meg pláne. Tizenöt évig a húspiacon dolgoztam. Attól függött mennyi és milyen munkám van, hogyan nézek ki. DE ami még fontosabb amellett, hogy nyilván formálódik az ember, ha elkezd sportolni több év mozgáshiányos állapot után, hogy pontosabb önismeretre tesz szert, pontosabb célokat tud megfogalmazni, tudni fogja miben kell fejlődnie és célirányosan arra tud koncentrálni.

Sokan lehet, teljesen abszurdnak érzik, hogy én azon görcsölök naponta, hogy mit egyek, és mikor tudok edzeni... merthogy szerintük én nem vagyok túlsúlyos. Szerintem se. De én sose másokhhoz mérem magamat. Magamhoz képest 7 kilóval lettem több az elmúlt 2 évben. És nem érzem jól magamat így, komplexusaim és negatív érzéseim vannak tőle. Feszengek tőle, gyönyörű tündér ruháim nem jönnek rám és ez nagyon zavar. Nőiségem nem tud kibontakozni. Emellett szeretnék egészségesen élni, hogy minél több ideig betegségek és mindenféle gyógyszerek és egészségügyi problémák nélkül élhessek, mint a 91 éves nagypapám.

Sose másnál, hanem önmagadnál legyél több. Ne százat akarj megtanítani arra, mi a helyes, hanem taníts meg egyet tökéletesen, és azzal megmentheted a világot. Az az egy, légy önmagad. A társadalom koncepció. Nem tudod megváltoztatni. Az emberek súlyos betegek benne és egymást fertőzik. Először neked kell meggyógyulnod. Addig javítsuk ki a hibáinkat, amíg még élünk. Aki él, meg fog halni, ez az egy örök igazság. Aki rosszul él, az már fiatalon szenvedni fog betegségeitől, sok fájdalommal kell majd együtt élnie, és hamar meghal. Meg kell tanulni minden helyzetben helyesen cselekedni. Ehhez előbb meg kell tanulni különbséget tenni a helyes és helytelen dolgok között. Aztán meg kell tanulnunk nemet mondani mindarra, ami helytelen. Igazodnunk kell a dolgok valós értékéhez. Tudni kell, minek mi az értéke. Ha valamit el akarsz érni, áldozatokat kell hozni érte. Aki áldozatot hozott, az ne panaszkodjon! Nem nyerhetünk háborút ott, ahol nincs harc. Nem harcos az, akinek nincsenek sebei. Aki nem akar harcolni és nem akar sebeket, az jobb ha otthon marad fekve az ágyában és játszik a playstation-ön.

473317218_1280x720.jpg

Hiába menekülsz el a problémák elől. Bárhova mész, árnyékod követni fog. Előbb javítsd ki magadat és érzelmeidet hűtsd le az intelligenciáddal minden körülmények között. Ha elveszted az önuralmadat, te magad is elvesztél. Fogd meg önmagad kezét és vezesd, tanítsd, irányítsd. Válj önmagad urává és mesterévé. Tanítsd meg önmagadat harcolni önmagadaért.

Az az ember amelyik nem fejlődik, az egyszercsak egy frusztrált hernyóra kezd el hasonlítani.

Nem mindent tartottam be, amit megfogadtam. Például a napi 1 perc plankolásra nem sikerült rávennem magamat. Egészen abszurd, hisz minden napomból csakis egy percet vett volna igénybe. Egyszerűen nem ment. Nem tudtam rávenni magamat. Nem szedem a vitamint továbbra se. És volt, hogy nem írtam le az 5 dicséretet se. De ma a héten másodszor is edzettem és erre nagyon büszke vagyok. És most sikerült többet futnom,mint az első alkalommal. 15 perc séta, 35 perc futás, 5,73 km. Ezúttal az Escobar című filmet néztem közben kedvenc színészemmel Javier Bardemmel. A hús nem evését és az alkohol nem fogyasztását sikerült tartanom, illetve a tejmentességet is. A kávét nem vonom meg magamtól. Még nem.

A lényeg egyébként nem az, hogy beleszakadjunk ebbe a 30 napba. Légy olyan, mint a nád. Rugalmas. Ami túl feszes, az hamarabb törik. Légy megértő magaddal szemben. De tanuld meg irányítani önmagadat és a vágyaidat. Szeretettel és megértéssel. Ahogy egy anya nevelgeti gyermekét. Az nem jó anya, aki csokit ad a cukorbeteg gyerekének, csak mert az sír, vagy toporzékol hogy azt szeretne enni. Te legyél jó szülője önmagadnak. Koncepciózus. Csakis a te felelősséged mindaz, ami veled történik. Senki más nem irányíthat önmagad helyett. Vagy te irányítod a vágyaidat, vagy ők fognak téged. Választhatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://nidhyana-surya-devi.blog.hu/api/trackback/id/tr9714362853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása