A világ védikus megközelítésben

Nidhyāna Surya-Devī

Az Anamé Program

2019. május 18. - Nidhyana Surya Devi

ep-test-ep-lelek.jpgA légzés varázslatos ereje

Talán hallottatok már Balázs Valéria Anaméról, aki saját maga dolgozott ki egy technikát, melytől csodával határos módon gyógyíthatatlan betegségéből meggyógyult. Felépülése után az életét annak szentelte, hogy ezt a belső hang által vezérelt tudást, vagy ahogy nevezi, fényt, továbbadja azoknak, akik szeretnék. Rengetegen keresték fel, akik súlyos betegségektől szenvednek és akik közül volt akinek szintén segített ennek a módszernek a gyakorlása betegségük lekűzdésében, de van akinek sajnos nem. Aki problémáira és szenvedéseire megoldást keres, annak tudnia kell, hogy mindenkinek más módszer fog használni és fogja meghozni a várt eredményeket. A gyógyszer, amit egy orvos felír, az az egyik betegnek jót tesz, a másiknak viszont méreg. Tehát ha lázas vagyok és náthás, akkor egészen valószínű, hogy nem fog enyhíteni a tüneteimen egy fogamzásgátló tabletta. Minden ember más fizikális és mentális állapotban van, nem lehet egységes technikákat alkalmazni minden betegségre. Ezért ha valaki betegségekkel, problémákkal kűzd, azt ajánlom, hogy próbáljon ki több dolgot, és találja meg azt, ami neki igazán segíteni tud. De bármilyen metódust is követünk, azt feltétlenül mértékkel tegyük, mert a túlzásba vitt gyakorlás, a folyamatos terhelés semmiből nem jó. Pontosan ugyanúgy túl lehet adagolni egy légzőgyakorlatot is, mint egy gyógyszert, amit a patikában váltottunk ki. Ezért én mindenkinek azt tanácsolom mértékkel, és nagyon óvatosan kezdjen el bármilyen technikát alkalmazni. Fontos a fokozatosság és az, hogy közben folyamatosan figyeljük testünk reakcióit. Ha valami nem esik jól, azt abba kell hagyni. Nem szabad túlfeszíteni a határainkat. Ha valaki a nulláról elkezd futó edzésekre járni, végzetes lehet, ha azonnal maratont fut az első edzésen. Az sok sok hónap, vagy akár év, mire valaki eljut odáig.

Nekem egy unokatestvérem ajánlotta, hogy próbáljam ki az Anamé Programot, mikor éppen lelkileg nehezebb fázisban voltam és az életemben egyszerre feltornyosulni látszódtak a problémák. Akkor nem mentem el, de néha megnéztem egy-egy videót erről az egészről, meg elolvastam néhány interjút. Most, hogy az egyetemen elkezdődött a vizsgaidőszakom, úgy éreztem elérkezett az idő, hogy kipróbáljam, hátha old a feszültségemen, bizonytalanságomon, kétségbeesésemen. Az elmúlt napokban ugyanis a nonstop tanulás hatására és az izgalom miatt az idegösszeroppanás szélére kerültem, pánikrohamaim lettek és depressziós állapotba kerültem. Úgy éreztem, azonnal kell valami, bármi, ami ebből az állapotomból kizökkent. Mindenképp ki kellett mozduljak a lakásból, de kint hideg volt, ezért a legjobb program ilyenkor, gondoltam, egy jóga óra, vagy meditáció, vagy kipróbálom ezt. Bár olvastam rossz történeteket, hogy vannak akik súlyos állapotba kerültek ettől a technikától, meg fel akarják jelenteni... de azt vettem észre, hogy minden lehúzó cikk és kritika egy adott blogról megy, tehát úgy tűnik nekem, hogy van egy darab blogger, aki kifejezetten lejárató kampányt indított Anamé ellen. Nem hiszek benne, hogy a fociedző tehetne róla, ha az egyik focistának szívnagyobbodása lesz, vagy kibicsaklik a lába. Az embernek ismernie kell a határait, éreznie kell mi jó neki, mi nem. Ha valakinek rosszul esik, akkor ne csinálja. Senki nem erőlteti és senki nem mondta, hogy ez mást is meggyógyít biztosan, hanem csak azt, hogy sok mindenkit meggyógyított és lehet hogy másnak is jó lehet. De garancia nincs rá. Hisz mint mondtam már, ami az egyiknek gyógyszer, az a másiknak lehet méreg. Mivel én már elég sok technikát kipróbáltam, tudtam, hogy ha rosszul esik, maximum abbahagyom, vagy finoman csinálom, vagy eljövök... de kíváncsi voltam mit okoz és egyáltalán mi ez az egész új technika/módszer. Az interneten olvastam, hogy alapvetően ezek a gyakorlatok a csakrákban lévő blokkokat, elakadásokat oldják fel. Mert ahol elakadás van, ott alakul ki a betegség. A csakrákhoz különböző kristályokat is ajánlanak, amelyek segítenek a problémás csakrák energetizálásában. Ezt egyáltalán nem ő találta ki. Ezer könyv jelent már meg a csakrákról, amiknek működése tudományosan bizonyított, és a kristályok jótékony hatásáról is, illetve komoly tanfolyamokat is lehet végezni már ezekkel kapcsolatban. Tehát ezek is csak elemek, elméletek, technikák, amiket beleolvasztott a saját programjába, de nem ő találta fel.

www_tvn_hu_3c250868f4925b3749b4a8911b9b6aa5.jpg

Így elsőre a kristálytest órát választottam, amit Kelemen Tamás vezetett. Nagyon szimpatikus, pozitív, figyelmes és segítőkész. Semmiben nem volt számomra új a módszer, hanem sokféle módszerből vannak kiemelve és összetéve elemek. A gyakorlatok a légzésen alapulnak, a mozdulatokat a légzés irányítja, mint a vyayam jógában, vagy tai chiban. A légzés technikája egy az egyben a jógalégzés és annak szakaszai, amelyek a jógában is szét vannak választva, mint hasi légzés, mellkasi, teljes... egyes gyakorlatok egy az egyben a Pránajámák közül voltak kiemelve. Sokszor csináltam őket, többféle mesterrel. Illetve a Vyayam jóga gyakorlatai közül is visszaköszönt három teljes gyakorlat, amelyet indiai mesteremtől tanultam. Anamé a buddhista főiskolán tanult valamennyi jógát, amennyiben legalább fél évig bejárt az órákra, úgy a jóga légzés/panayama technikája ismert volt számára. Illetve sok helyen olvastam, hogy a kundalíni jógához is csatolta egy ideig módszerét, Anamé Kundalíni Programnak is hívta iskoláját. A Kundalíni Jóga az a jóga irányzatok között az, amit csak a leggyakorlottabb mesterek végezhetnek, sok sok év gyakorlás után. Ezek titkos tanok, nem adják át őket amatőröknek. Amit nyugaton kundalíni jóga néven oktatnak, annak nem sok köze van az eredetihez. Beavatott mester nélkül nagyon veszélyes gyakorolni. Ahhoz hogy valaki igazán jól oktasson Pránajámát, vagy Kundalíni Jógát, legalább tizenkét évet el kell töltsön egy igazi indiai mester mellett, mint szerzetes. Anamé nem élt szerzetesként, konkrét valláshoz se köti gyakorlatait, akkor se, ha az Istennel való kapcsolata nagyon erős. Az ő gyakorlatai nincsenek konkrét valláshoz kötve. Tulajdonképpen a keleti vallásokhoz kötődő gyakorlatokról leszedte a vallást és megtartotta a gyakorlatokat. A hit a gyakorlatokban van, és abban erősítenek, hogy higgy önmagadban, szeresd önmagadat és embertársaidat és tapasztald meg, hogy mi mind egyek vagyunk, összekapcsolódik minden mindennel. Ilyen módon, elméleti szinten tulajdonképpen hasonló filozófiája van, mint a keleti vallásoknak. A fény, az áldás, ami az életerő, a szeretet, a nap energiája, tapasztald meg, hogy létezik, hogy feltölt és add tovább a környezetedben élőknek. Megtanít hálásnak lenni az életedért. A mantráik, amiket a gyakorlatok közben mondogatnak magukban olyan egyszerűek, mint : Egyészséges vagyok! Szeretem magam! Szeretem embertársaimat! Egyek vagyunk! ...

csakrak-szervek.jpg

Természetesen aki nem végez rendszeresen légzőgyakorlatokat, azoknak ugyanúgy mint nekem, 45 perc az bőven elég első alkalommal. Ugyanis nincs hozzászokva se a tüdőnk, se az agyunk, se a szívünk, se semmink, hogy intenzíven szívjunk be levegőt. Az ember általában csak pici levegőket vesz, sokszor el is felejt levegőt venni, vagy csak aprókat vesz, esetleg szaggatottan, vagy kapkodva, vagy visszafojta lélegzetét, lelkiállapotától függően... Ezen az órán mozgás közben nagyon intenzív légzés gyakorlat hatására kapunk egy nagy oxigénbombát, az agy, a véráram megtelik hirtelen oxigénnel... ez szédítő is lehet, vigyázni kell, hogy egészen finoman kezdje el gyakorolni, aki először megy. Én az óra után kellemesen le voltam zsibbadva. Teljesen nyugodt voltam és tompa. Az izmaim elfáradtak, nagyon régen sportoltam és most azért elég sokáig kellett a karunkat kitartani, meg voltak nagyon egyszerű lábgyakorlatok is, de én abszolút el voltam szokva a mozgástól. Mivel minden szervünk legfőbb éltetője az oxigén, és a megfelelő véráramlás, így azt gondolom, hogy normál esetben ezek a gyakorlatok jót tesznek. Tudni kell mennyit szabad belőle csinálni. A Pránajámának nagyon szigorú szabályai vannak. A 92 éves nagypapám minden nap csinája ezeket a gyakorlatokat, még a Sport és Jóga című ősi könyv alapján, az agya teljesen friss, és az egészsége és mozgása is kitűnő. Szerinte a jóga és a jógalégzés a hosszú minőségi élet titka.

Mikor hazajöttem, a tanár tanácsára megnéztem az ingyenes gyakorlatok közül a stresszoldásos gyakorlatot teniszlabdával. Azt mondta azt csináljam többször egy nap. A szegycsonthoz kell tenni a labdát, ráfeküdni és lélegezni. Szerintem nem telt el 2 perc és úgy aludtam, mint a bunda. Mondhatni elég hatásosan oldotta a stresszt.

Bár jobban szeretek eredeti ősi technikákat tanulni és olyan gyakorlatokat végezni, ami több ezer év óta bizonyította hatásosságát, olyanoktól akik igazi tibeti mesterektől tanultak, de azért kíváncs vagyok miket tartalmaznak más óráik. Mivel a Pesti Központjuk amibe voltam igazán exkluzív, jó hangulatú, barátságos, tiszta és kultúrált, így boldogan térek vissza. Az emberek akikkel ott találkoztam lenyűgözően kedvesek voltak és jó volt köztük lenni. Azt gondolom mindenki számára egy jó program lehet elmenni és kipróbálni egy órát. Finoman átmozgat és csupa pozitív érzést és élményt ad. Meggyógyítani nem biztos hogy megfog, de tapasztalásnak jó és talán egy pozitív mondatot hazaviszel magaddal és néha majd eszedbe jut, hogy: Egészséges vagyok. Szeretem magam! Szeretem az összes embertársamat! Mert egyek vagyunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://nidhyana-surya-devi.blog.hu/api/trackback/id/tr3814832952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása