A világ védikus megközelítésben

Nidhyāna Surya-Devī

Nyúli Keresztút - 1.nap

2020. július 04. - Nidhyana Surya Devi

Ki gondolná, hogy Győrtől 12 kilométerre Pannonhalma felé egy Nyúl nevű községben az ország egyik legszebb zarándokútján mehetünk végig, melynek neve Nyúli Keresztút. Nyúl község területén összesen 15 gyönyörű kereszt található az út mentén, de 14 ebből Jézus szenvedéseinek és keresztre feszítésének eseményeiről állít emléket. Ez a 14 állomásos sokszorosan megszentelt Keresztút egész Magyarországon páratlan, gyönyörűséges tájakon vezet végig, lenyűgöző kilátással, bemutatva a Nyúli dombság páratlan természeti csodáit. Krisztus szenvedésútját végigjárni a nyúli Golgotán testi-lelki felüdülés, tele kalandokkal, látnivalókkal, csodákkal, miközben elmélyülhetünk a Krisztusi út üzenetében, és beleolvadhatunk az Isten által teremtett tökéletes természet nyugalmába. A Pannonhalmi borvidék legjelentősebb települése Nyúl, a bronzkor óta lakott hely. A Pannonhalmi Tájvédelmi Körzet része. Ez a közel 14 kilométeres túra mindenki számára maradandó élmény, aki végigjárja. A Nyúli Golgota tizenötödik állomása, ami Krisztus feltámadását jelképezi, a hagyományokhoz híven hivatalosan nem része a Keresztútnak. A hívők leginkább tavasszal a Nagyböjt idején, illetve húsvét és pünkösd közötti időszakban szokták végigjárni, de a környékbeliek csupán kirándulás céljából is gyakran végigmennek rajta, illetve nagy kedvence ez a környék a természetjáróknak, hisz egészen különleges természeti képződményeknek lehetünk út közben tanúi, valamint bortúraként is igen közkedvelt az út mentén található löszfalba vájt gyönyörűen felújított borospincék díjnyertes borai miatt. Kisgyerekekkel szerintem érdemes több nap alatt részletekben megtenni az utat, hisz egyben közel 14 kilóméter hosszú ez a zarándok út és ha van rá mód érdemes meg-megállni, kicsit elidőzni egyes állomások közben, nyugodtan gyönyörködni a tájban és betérni egy-egy jó fogadóba, rohanás nélkül.

1. STÁCIÓ = JÉZUST HALÁLRA ÍTÉLIK

20200422_160550.jpg       20200422_160601.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Az első keresztet a Győrt és Pannonhalmát összekötő 82-es főút mentén büszkén magasodó nyúli templom bejárata előtt találjuk. Érdemes utunkat azzal kezdeni, hogy egy pár percre betérünk ebbe a gyönyörűen felújított és gondozott 1774 táján épült barokk templomba, melyet Mária Terézia építtetett saját vagyonából, s a királynő által ajándékba küldött kelyhet, valamint XIII. Kelemen pápától kapott Krisztus keresztjének két darabkáját azóta is itt őrzik. A templomban Dorfmeister István gyönyörű freskóit csodálhatjuk meg és a zarándokutunk megkezdése előtt lecsendesedhetünk picit és befelé figyelhetünk, megfogalmazhatjuk milyen kérdésekre keressük a választ majd utunk során. Miután ráhangolódtunk a zarándokút megkezdésére a kedves, fából faragott sorok közt üldögélve, gyújtottunk egy gyertyát Szűz Mária lábainál, és kívántunk valamit. A kereszt mellett még elolvasgattuk a világháborús emlékművön a neveket, majd elindultunk megkeresni a második keresztet.

20200422_160944.jpg

 2. STÁCIÓ = JÉZUS VÁLLÁRA VESZI A KERESZTET

20200422_162450.jpgA templom bejáratát a hátunk mögött tudva indulunk meg előre Pannonhalma irányába a főúton. Ha a jobb oldalon megyünk, láthatunk egy szép emlékművet a borvidék tiszteletére, a Győri Püspökség 1880-ban készült
óriás faprése csodálható meg a Községháza előtt. Továbbmenve jobbra találjuk a község bankautómatáját, ha szeretnénk pénzt levenni, majd az új cukrászdát. Pár métert továbbhaladva a bal oldalon van a régi fagyizó, melynek É-VI a neve, mert Évi néni és Vince bácsi alapították. Ha nyitva van, érdemes betérni egy retro vizes fagyira, vagy egy Traubira. Nem sokkal később jobb oldalt találjuk a bicikli szerelőt, ha szükségünk lenne rá, majd bal oldalt a főteret elérve, hol a bolt mellett Villa Nuul felirat díszeleg tán ezer éve is, ott a tér közepén találjuk a 2. keresztet. Innen indul az út, ami elvezet a vasútállomáshoz, ha esetleg szükségünk lenne rá. Ezen a helyen a szocializmus alatt egy vörös csillag magasodott, de a renszerváltáskor levették és nem sokkal később keresztet állítottak helyére.

20200422_162614.jpg

20200422_162554.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3. STÁCIÓ = JÉZUS ELŐSZÖR ESIK EL A KERESZTTEL

20200422_163027.jpgEzután ugyanúgy a főút mentén haladunk tovább Pannonhalma felé. Itt még gyorsan van lehetőségünk a boltban venni valamit az útra, amit ihatunk, ehetünk. Elhagyva a boltot és a buszmegállót, a főút bal oldalán rögtön látni fogjuk a harmadik keresztet egy szép fa árnyékában megbújva. Eredetileg ez a kereszt állt a vörös csillag helyén és a falu végét jelölte, de mivel a térképen rögzített tereptárgyként volt jelölve, így a térképészek nem engedték a kommunistáknak, hogy eltüntessék azt, csak, hogy áthelyezzék pár méterrel arrébb. Mikor a vörös csillagot leszedték, oda új keresztet készítettek. Ennél a pontnál olyan érzésem lett, mintha egy kincskereső nyomozós játékban lennénk, ahol a térkép alapján meg kell találni az elásott kicsesládikát.

20200422_163052.jpg

4. STÁCIÓ = JÉZUS ANYJÁVAL TALÁLKOZIK

 A negyedik kereszt megtalálása nem volt egyszerű. Továbbra is Pannonhalma felé haladunk a főúton. Járda hol az egyik oldalon, hol a másik oldalon van csak, majd egy kis hídon áthaladva egyszer csak teljesen megszűnik , elérjük a falu végét és onnantól nagyon bonyolult a továbbjutás. Jobb oldalon egy ideig még van kerítés, majd egy idő után mind a két oldalon csak szántás van. A főút rettenetesen forgalmas, ráadásul kanyarodik, így azt semmiképp nem javaslom, hogy az út szélén haladjanak, főleg nem ha gyerekekkel mennek.

20200422_171227.jpg

Mi egy ideig a bal oldali szántásban gázoltunk, a távolban tisztán látszódik a Pannonhalmi Apátság épülete, majd nagy nehezen átugrottuk az árkot, átsurrantunk a robogó autók közt a másik oldalra és a jobb oldali szántásban mentünk tovább a térdig érő gazban. Közben többször elbizonytalanodtunk, vajon jófelé megyünk e egyáltalán? Van e értelme az életünket kockáztatni és a saras susnyásban a csalánok közt caplatni? Szirénázott agyamban a vészvillogó, hogy tele leszünk kullanccsal, vírusos agyhártyagyulladásban meghalunk... De mikor már a feladás és visszafordulás határán voltam, egyszerre az út jobb oldalán a fák mögül kibukkant egy magányos kereszt a tájban, gyönyörű aranyfénnyel világította meg a nap. Megérte, gondoltam. Nagyon is.

20200422_171330.jpg

20200422_171436.jpgA helyiek által Vörös keresztnek nevezett feszület, ami állítólag Nyúl legrégebbi keresztje, idilli békét sugárzott. Elszégyelltem magam, hogy aggodalmaskodtam, és hagytam, hogy  eluralkodjon rajtam a pánik. Megpihentünk. Ez a szakasz jó önismereti túra volt. Hálás voltam. Boldogan, újult erővel, teli szeretettel indultunk tovább a főútra merőleges úton a kereszt bal oldalán.

20200422_171512.jpg

5. STÁCIÓ = CIRÉNEI SIMON SEGÍT VINNI JÉZUS KERESZTJÉT

A negyedik kereszt bal oldalán induló úton megyünk, s mikor elérjük a házakat, balra fordulunk. Nem sokkal később jobbra fordulunk, az akácossal szegélélyezett földútra, ha figyelmesek vagyunk egy út széli bokorba rejtve meg is láthatjuk a keresztutat jelölő hivatalos piciny táblácskát, ami mindig mutatja egy nyíllal merre kell továbbhaladni.

20200422_172810.jpg

akacos.jpg

Az út egyre emelkedni fog, talpfákkal lesz kirakva, közben jobbra kanyarodik. Mikor elérjük a kereszteződést, balra fordulunk. Út közben megcsodálhatunk egy-két nádfedeles, döngölt falú, akár 250 éves pincét, házat, és az egyre sűrűsödő rendezett szőlősorokat.

20200422_174640.jpgKövessük magabiztosan a földutat a szőlők bal oldalán, majd mikor elágazna az út, ne menjünk be az erdőbe, hanem jobbra haladjunk fölfelé az úton, továbbra is a szőlők mellett, egészen addig, amíg bele nem ütközünk a Gerhai keresztbe, ami mellett fa asztalok és padok várják a zarándokokat. Ha időnk engedi, érdemes felsétálni a kereszt mögött látható dombra, mert állítólag itt található Nyúl legjobb kilátó helye, ahol tökéletes körpanorámában lehet részünk.

20200422_175434.jpg

20200422_175506.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

6. STÁCIÓ = VERONIKA KENDŐJÉVEL LETÖRLI JÉZUS ARCÁT

Szemben állva a kereszttel, jobb kezünk felé indulunk tovább. Lassan belesétálunk a víz által kivájt löszmélyútba. Jobbra csodálatos kilátás terül elén egyszer csak és egy takaros házikó, melyről az ember azonnal fantáziálni kezd, hátha eladó, milyen jó lenne megvenni... s ebben a pillanatban, mikor elöntött a merő áhitat és gyönyör, hirtelen perifériából, ezt az első jobb oldali házat elérve, a lábamnál észrevettem, hogy körülbelül egy másfél-két méter széles feneketlen luk tátong, egy centire onnan, ahova léptem épp. Ki tudja mi mentett meg attól, hogy egyenesen bele ne sétáljak, miközben a kilátásban és a házban gyönyörködtem és ábrándoztam. Mivel itt nincsenek lakóházak, ha belecsúsztam, vagy beleestem volna egyedül, valószínűleg csak hetekkel később találtak volna meg, ha egyáltalán megtaláltak volna. Így hogy a gyermekemmel mentem, fogalmam sincs ő mihez kezdett volna ott a luk mellett, ha én szörnyet halok, távol mindentől, egy dombtetőn. Hisz lehetett ez egy beszakadt pince, mint később megtudtam, ezen a tájékon előfordul, hogy régi pincék felett beszakad a löszös talaj, de lehetett egy régi kút is. Mély volt, az alja nem látszódott. Mondhatom sokkot kaptam. Hirtelen forróság öntött el és nem értettem hogyan éltem túl. Fél centin múlt, vagy talán annyin se. Mért nem nézek a lábam elé? Mit ábrándozok folyton? Ahelyett, hogy figyelnék rendesen az adott pillanatokra, a jelenre, a valóságra, az agyamat folyton elöntik az álomképek és a fantáziámban élem a fél életemet. Figyelj magad elé! Figyelj, mindig a következő pillanatra! Soha, soha többé ne kalandozz el, soha többé ne álmodozz, csak azzal foglalkozz, ami a valóság, ami történik, amerre haladsz, mert az életedbe kerülhet. Ne úgy élj, mint egy holdkóros, aki fel se fogja mi történik körülötte! Figyelj! Figyelj! Mindig előre! A lábad elé. A következő lépésre! Mint a sakkban. Istenem, köszönöm ezt a tanítást is! Belém égetted örökre!

Az út egyre mélyül, a löszfal oldalából növő akácok alagutat képeznek a fejünk fölött. Az autók nyoma mély nyomokat vájt a löszös földútba. A kavicsok csúsznak, nagyon kell figyelni, ahogy ereszkedik lefelé az út.

20200422_182529.jpgVégre meglátom a beton utat. Dobog a szívem. Végre kijutok innen. Végre látom a fényt az alagút végén. Kilépek a növényalagútból. A egyre meredekebb út belefut az Incső utcába. Balra fordulok, majd egy nagy kereszteződéshez érek nemsokára, hol 4 út találkozik. Itt, az egyik kerítés beugrójában eldugva, szinte észerevétlenül bújik meg egy nagy fa takarásában, szerényen, a hatodik kereszt, a Kalmár kereszt, szinte megváltásként. Az embernek sírni volna kedve a megkönnyebbüléstől. De látva ezt a kis csöndes, senkit nem zavaró, remeteként megbúvó keresztet, az ember megtorpan egy pillanatra. Tán nem is olyan bonyolult az élet, mint eddig gondoltam. Tán nem kéne úgy rohanni, hajtani az igát egyre. Tán igaza van ennek a kis feszületnek, ki itt pihen a fa árnyékában e félreeső kis zugban csendesen, elbújva a világ zűrzavara elől. Jó volna oly bátor lenni, hogy az ember merjen néha elcsendesedni egy fa tövében, mint Buddha tette, vagy ez a feszület.

20200422_182603.jpg

7. STÁCIÓ = JÉZUS MÁSODSZOR ESIK EL A KERESZTTEL

20200422_183824.jpg

Az Alsó Héma utcán haladunk tovább lefelé, egészen addig, amíg az bele nem torkollik az Iskola utcába, ahol balra fordulunk és egészen elmegyünk a nagy kanyarodó betonútig, ami a Győrújbarát felé vezető főút. Ebben a nagy kereszteződésben bal kéz felé fogjuk megtalálni a büszkén őrt álló Salamon-keresztet. Itt található egészen közel a Nyúl-Győrújbaráti busz megállója, hol fa asztalból és padokból pihenőhelyet is találunk. Mi eddig jöttünk az első nap. Délután kettőkor indultunk és körülbelül négy és fél óra alatt tettük meg. Innen könnyen megközelíthető a központ, ahonnan indultunk, vagy Nyúl bármely lakóövezeti része, vagy akár a győri busz megállója. 20200422_183842.jpg

 

Gyógyító és csodatévő mantra

Mester-tanítvány láncolatunk, Guruparamparánk utolsó három nagy Guruja (mestere), Baba Bajaranga Das után Shrî Swami Tilak Paramahamsa volt, jelenleg pedig Shrî Swami ShankaratilakânandaA Parampara azoknak a mestereknek és tanítványoknak a láncolata, akik a Védákat azonos metódus alapján tanítják. A hagyomány szerint Síva volt az első Guru, ő az Ádi Guru, aki a Rishik tudatának legmélyén jelent meg, mint a legfelsőbb valóság, mely az anyagi és transzcendentális világot egyaránt áthatja. Ezt a tudást tanításokon és beavatásokon keresztül továbbadták tanítványaiknak, meggyökereztetve elméjükben a misztikus Guru princípiumot. Innentől a mester - tanítvány viszony tartotta életben ezt a tudást, amit annak ellenére, hogy szájhagyomány útján öröklődött, majd írásban is rögzítettek, valójában egy olyan ember társaságában érthető csak meg, aki már megtapasztalta azt, az érzékszerveken és az intellektuson túl. Iskolánk, a Vaidika Vidjálája Srí Ádi Sankarácsárja által alapított Szaraszvatí rend mester-tanítvány láncolatához tartozik. 

Baba Bajaranga Das, vagyis Babaji ahogyan szerettei hívták Parivrajaka volt, védikus vándor-szerzetes, aki a világot járva tiszta spirituális tanokat, a létezés metafizikáját, alapvető etikai és erkölcsi tanokat tanított, amik egy vallásos társadalom alapjait képezik. Nevének recitálásához számtalan csodálatos történet fűződik. Gyógyító és csodatévő mantraként tartják számon. Azt mondják, aki Baba Bajaranga Das nevét recitálja, azt a baj elkerüli és védettséget élvez a Guru Shakti (a Guru ereje) által. Azt Babaji védelmezni fogja és megóvja minden rossztól. A nevét recitálók között számos csodáról számolnak be a hívei, volt aki súlyos betegségéből gyógyult fel, volt aki súlyos autóbalesetet szenvedett, de csodával határos módon egy karcolás nélkül megúszta. Ez a mantra a legendák szerint védőpajzsként von körénk burkot, mintha Babaji védőszárnyai ölelnének át bennünket. 

A mantra szövege:

OM | SHRÍ-SAD-GURAVÉ | BAJARANGA- DASAYA | NAMAHÁ

 

Itt tudod meghallgatni:

 

 

A DHARMA AZ VÉDA: JÓGA, TANTRA és VÉDANTA

Swami Shankaratilaka írása

A Maha Vakyam nagy életbölcsességei nagyon mélyek, nagyon erőteljesek, melyeket a Rishik örökítettek át nekünk, s melyeken a Védanta tanításai alapulnak. A Rishik voltak az elsők, akiknek volt Apta Vakyam-juk. A Védantát csak egy Mester által tanulhatjuk meg, és ha az Adhikari felkészült rá, akkor az elméje megváltozik, kicserélődik és a Mester átadja neki a Shaktit és a mások tanítására való képességet. Ezért, mikor a megvilágosodott néz, átlát a felszínen. A megvilágosodás folyamata a Védanta szerint történik és Nidhi Dhyasa a neve.

A jógában a meditációt dhyānam-nak vagy Isvarapranidanam-nak nevezik.

A tantrában a meditációt Upaya-nak hívjuk.

Ezek többféle meditációs technikát takarnak, melyek a három nagy ösvényhez tartoznak, melyek a Dharma tanait, bölcsességeit tanítják. A Tantra a jóga csúcsának elérése. A Tantra összekapcsolódik a jógával, a jóga pedig összefonódik a Védantával.

A jóga gyakorlója megtanulja Mesterétől a különböző mantrákat. A jóga gyakorló egyéni tanulás és meditáció által fejlődik. A tanulmányai és a meditáció felkészítik őt a Védanta tanainak az elsajátítására, mely által megvilágosodik majd.

AZ IMÁDKOZÁSRA VALÓ HAJLAM

Swami Shankaratilaka írása

AZ IMÁDKOZÁSRA VALÓ HAJLAM

Elviselni a fájdalmat pozitív és harcias módon, kémiai és pszichológiai szempontból... remek alternatíva egy gyógyító mantrát imaként recitálni, mert az energia dinamójaként használja az elmét.

OM | SHRÍ-SAD-GURAVÉ | BAJARANGA- DASAYA | NAMAHÁ

AMIKOR KONFRONTÁLÓDSZ

Swami Shankaratilaka írása

Mikor sikerül megoldanod a problémákat, fejlődsz. Ha elmenekülsz előlük, akkor nem fogod tudni merre menj, hol rejtőzz el, hogyan mentsd meg magad.

OM TAT SAT

MÉG TE PANASZKODSZ!

Swami Shankaratilaka írása

Krishna azt mondta Arjunánk:

-Légy jógi! Panaszkodsz, hogy milyen rengeteg kötelességed és felelősséged van! A Gurud kötelessége és felelőssége Te vagy és minden olyan sadhaka (lelki gyakorló, tanuló), mint Te, és minden más sadhaka is! Gondolkodj, légy alázatos, szerény és hálás, ne csapd be magadat és csinálj áldozatot magadból a panaszaid áradatával!

OM TAT SAT

AZ ELME EREJE

Swami Shankaratilaka írása

Az igazság bennünk van, az egyetlen dolog, amit tennetek kell, hogy észreveszitek, hogy bennünk van. Meg kell tanulnunk irányítani az energiákat, hogy képesek legyünk irányítani az elménket. Az elme a test. Ha megfékezed az elmédet, akkor ésszerű, hogy a testet megerősítsük és tanítsuk. Aktiválni akarjuk önmagunk legbelsőbb magját, igaz önvalónkat, mert szükségünk van az elménk erejére, arra, hogy erőt nyerjünk belőle. Ha puhány az elménk, szüksége van egy fajta erő; a riddhi fejlesztésére, mely az elme ereje. Például, ha az alvás, vagy az étvágy dominánsan eluralkodik rajtunk, vagy netán a szervezetünk beteg… olyankor erőt kell adnunk neki. Sok olyan állapot, melyben szenvedünk, az elménkből fakad. Ezért elengedhetetlen, hogy fejlesszük az energiáinkat.

A hatha vidya tudománya a jóga. A testben lévő erő nélkül nem tudod kontrollálni az elmét. A fizikális jógát nevezik hatha jógának, minden más az csak tornagyakorlat. Kundalini Jóga ugyanaz, mint a Hatha Jóga, csak a mantrák is részt vesznek a csakrák felébredésének elérésében.

OM TAT SAT ITI

A LEGFELSŐBB TUDÁS. A TISZTÁNLÁTÁS JÓGÁJA 21 (vége)

Swami Shankaratilaka írása

Krisna azt mondja Arjunának: - Ez a jóga, amit tanítani fogok neked, mindig is tanítva volt az idők során. Több ezer év óta. Nagyon sokszor tanítva volt, méghozzá én általam.

Arjuna megkérdezi Krisnától, hogy lehet az, hogy évezredek óta tanítja a jógát az élőknek?

Krisna azt válaszolja: - Mert ismerem a reinkarnációimat, és tudom, hogy sokszor éltem, de azt is tudom, hogy te viszont nem. Te nem ismered a reinkarnációidat, ezért van az, hogy ezt kérdezed tőlem.

Krisna ekkor valami fantasztikus dolgot tanít neki, mely a test ideiglenessége, vagyis a test múlandósága. Az elme esetében viszont más a helyzet, mert az elme nem kapcsolódik a testhez, hanem mikor a test meghal, az elme a testtől függetlenül tovább él, és emiatt az ember a Dharma ismeretével születik újjá.

A LEGFELSŐBB TUDÁS. A TISZTÁNLÁTÁS JÓGÁJA 19

Swami Shankaratilaka írása

Ha valaki nem kontrollálja az érzékszerveit, vagy az érzelmeit, elveszti a koncentrációját, például egy beszélgetés közben, és ez nem azt jelenti, hogy a beszélgetés unalmas, vagy más az érdeklődési köre, hanem felmerül a probléma, hogy valami eltéríti és irányítja az energiáit, a gondolatait, tamo guna, tehát egy negatív erő, mely elszívja az energiát az elméjéből.

Ez az egyén mikor konfliktusba keveredne, hisztérikusan reagálna, mert a mentális energiája kontrolljának a hiánya miatt nem tudja mit cselekszik, és olyanra készteti egy rossz pillanatban, ahogy nem szabadna cselekednie. A mentális mozgás minden esetben azonos.

Ezért, mi jógik, trenírozzuk magunkat az apró részletekkel kapcsolatban arra az időre, amikor majd nagyszerű hősies, emberfeletti tetteket kell végrehajtanunk. Az életünk telis-tele van apró dolgokkal, és ha azokat sem helyesen csináljuk, hogyan fogunk gondolkodni, hogy a nagyokat jól csináljuk? Apró, valóságos, mindennapi helyzeteken gyakorolunk. Mikor eszünk, eszünk. Mikor alszunk, alszunk. Minden pillanatban arra koncentrálunk és azt tesszük, amit tennünk kell. Ez a bölcsesség megnyilvánulása.

Az imádság jógája 1. rész

Swami Shankaratilaka írása

Krisna azt mondja a Bhagavad Gítában:

Akinek az elméje teli van odaadó imádsággal, azzal speciális kapcsolatom van.  Kívánhat tőlem. Ugyanúgy, mint ahogyan a tüdő szeretne levegőt, úgy szeretem a gyakorlókat. A priya azt jelenti, hogy szükségszerű szeretet. Olyan ez, mint mikor valaki szerelmes lesz, szerelembe esik abba a másik emberbe oly módon, hogy a szerető tudatosan elfogadja a szeretet szükségét a szeretett személy részéről. Antonia Gala írta egyszer, hogy egy alkalommal Boabdil király azt mondta a tanácsadójának, szeretőjére utalva ezzel, hogy: „Nem arról van szó, hogy szerelmes vagyok belé, hanem hogy képtelen vagyok megállni, hogy szerelmes legyek belé”. Imádságnak hívjuk, mikor nem tudjuk abbahagyni, képtelenek vagyunk megállni, hogy szeretetet érezzünk az Istennel való kapcsolatunk közben. Az imádság az istenivel való kapcsolathoz szükséges, s így az istenség sose hagyja abba a szeretet befogadását. A hívő nem tudja abbahagyni a szeretet adását, és az istenség sem a befogadását. Kabir, a költő azt mondta: „Ez olyan, mint a folyó és a tenger közti ellenállhatatlan vonzerő, sosem fogják tudni megállítani összefolyásukat. Sem a tenger nem tud elszakadni a folyótól, sem a folyó nem tudja otthagyni a tengert.”